Medien durchdringen nahezu alle Bereiche des Alltags vom Arbeitsplatz bis in den Freizeitbereich. Sie nehmen Einfluss auf unser Denken und Fühlen, auf unser Verhalten und unsere Entscheidungen, auf Umfang und Art unserer sozialen Kontakte, auf unseren Lebensstil. Und sie stellen wachsende Anforderungen an unsere Kompetenzen. In unserer modernen Informations- und Kommunikationsgesellschaft ist der Bedarf an psychologischen Ansätzen zur Erklärung von Mediennutzung und Medienwirkung enorm gewachsen. 

Weiterlesen



Aktuelles

Call for Papers for the Pre-Registered ReportsPanel at the Media Psychology 2019 Conference

MediaPsych2019, the 11th Conference of the Media Psychology Division of the German Psychological Society, will take place on September 4th to 6th, 2019. This year’s host is the University of Technology Chemnitz, Germany. The conference will be organized by Peter Ohler, Günter Daniel Rey, Daniel Pietschmann and Sascha Schneider of the Institute for Media Research. It will be part of a whole thematic week on digitization of everyday life with several ancillary academic and public events. The division and the local organizers cordially invite you to come to Chemnitz. A full Call for Papers will be released at the 51st Congress of the DGPs on September 15th, 2018.

The conference will host a special pre-registered reports panel of the Journal of Media Psychology with a separate Call for Papers, which is already available here: https://tinyurl.com/jmp-panel-cfp

Best Paper Award 2017 - Call is open!

Mehr Infos hier: Ausschreibung Best Paper Award 2017


Termine

The 10th Conference of the Media Psychology Division / 10. Tagung der Fachgruppe Medienpsychologie

 September 6-8, 2017, Landau

Weiterlesen...

The 9th Conference of the Media Psychology Division

September 9-11, 2015, Tübingen, Germany

Weiterlesen...

Fachtagung der Gesellschaft für angewandte Wirtschaftspsychologie (GWPs)

07. - 08.02.2014
Köln

Weiterlesen...